1. AKTIVNOST „Prebacivanje tekućine iz posude u posudu“
MATERIJALI: dvije posude, voda, spužva, ručnik (krpa)
OPIS AKTIVNOSTI: U jednoj posudi pripremite vodu, u drugoj ne. Zadatak za dijete je utopiti spužvu u posudu s vodom te prenijeti u drugu posudu bez vode i ocijediti. Ukoliko dijete isprolijeva vodu ponudite mu ručnik ili krpu da samo pobriše. (možete mu malo i pomoći, ako to od vas traži)
- Cilj aktivnosti je razvoj motorike šake.
2. AKTIVNOST ”Pisač”
- Ako radite od kuće na računalu dok su djeca s vama i želite napraviti pauzu uključivši dijete u svoju aktivnost na jedan njemu zabavan način
MATERIJALI: tipkovnica, glazbeni broj : Leroy Anderson : ‘The Typewriter’ (mobitel, cd, računalo)
OPIS AKTIVNOSTI: Zajedno s djetetom uzmite tipkovnicu te pustite navedenu skladbu (mobitel, cd, računalo); potaknite dijete da na ritam tipkanja (što se čuje u skladbi) tipka s vama, poslije mu prepustite da dijete samo uživa u tome
- Aktivnost je odlična za razvoj glazbene pismenosti.
3. AKTIVNOST ” Padobran” (za stariju jasličku djecu)
- glazbena aktivnost , razvoj glazbene pismenosti
MATERIJALI: tkanina veličine veće od 1m po kvadratu (plahta primjerice), glazbeni broj Rossini :William Tell – ”Overture Finale” računalo, mobitel, cd,..)
OPIS AKTIVNOSTI: U skladbi se prepoznaju dva različita dijela, glavni A dio koji je brzog tempa i ima prepoznatljivu dominaciju, na taj dio zajedno s djetetom (možete uključiti i ostale članove obitelji) uzmite s dvije ruke rub plahte te zamahujte snažno gore dolje (‘padobran’). Na mirnije dijelove skladbe (B dio) smanjite intenzitet kako bi se uočila razlika u skladbi. Također, možete mijenjati pokrete (koreografiju) s promjenom skladbe.
https://www.youtube.com/watch?v=BXwsy_bkRQY&t=126s
4. AKTIVNOST „Košara za štipaljke“
MATERIJALI: štipaljke (kvačice) , posuda (plastična, pletena, drvena) kružnog ili ovalnog oblika
OPIS AKTIVNOSTI: Pripremite kvačice za vješanje odjeće te posudu navedenog oblika koju lako možete naći u svome domu (kuhinja ili pak košarica za držanje kvačica). Zadatak za djecu je kačiti kvačice za rub zdjele ili košare. Ukoliko imate štipaljke različitih boja, motivirajte dijete (ako želite, s obzirom na mogućnosti vašeg djeteta) da imenuje boje dok to radi ili da kači onu boju štipaljke koju ste te mu vi zadali (”Sada crvenu zakači.”) . Na taj način djeca vježbaju poznavanje boja te finu motoriku šake.
5. AKTIVNOST „Dvodijelne slagalice“
MATERIJALI: karton, papiri, škare, olovka, flomaster, (flomasteri), ljepilo za papir.
OPIS AKTIVNOSTI: pronađite komade kartona ili kartonsku kutiju. Izrežite karton na jednake dijelove. Na papire veličine kartona nacrtajte (možete i obojiti) djeci poznatije pojmove (životinje, hrana, igračke itd.) . Ukoliko niste za crtanje možete na internetu pronaći gotove crteže i isprintati ih. Zalijepite papir na karton pa izrežite sve na jednake polovice. Zatim ponudite djeci da slažu.
Izvori:
- leptir-montessori blog; http://leptir-mojpribor.blogspot.com/
- www.lorenz.com / Parashute; www.youtube.com / Parashute activity to William Tell Overture Finale
- www.instagram.com / šareni_svijet_jedne_mame