DV Marjan aktivnosti

Dragi roditelji.

Brzo nam se sprema nova školska godina i naše logopedice su za Vas pripremile neke ideje kako s Vašim predškolcima što lakše usvojiti potrebne vještine za uspješan prelazak u školske klupe

Ovdje možete pronaći neke ideje kako s vašim malima vježbati fonemsku analizu i sintezu, te tako kroz igru raditi na pripremi vašeg djeteta za polazak u školu.

Tragači:

Uz slikovnicu ili vani u šetnji, tragamo za riječima koje počinju na određeni glas ( u početku izaberite glasove koji su slušno istaknutiji i koji se po potrebi mogu produžiti i naglasiti, npr. Ssssssssok, aaaaaaaauto, ššššššššuma…) poslije proširujemo igru na način na tražimo glas kojim riječ završava..

U trgovini:

Djeca vole kupovati u zamišljenoj trgovini. Organizirajte igrokaz, tako da je dijete kupac koji treba kupiti predmete koji počinju određenim glasom.. Težu varijantu možete igrati s izmijenjenim ulogama, te Vi kao kupac možete namjerno pokušavati kupiti pogrešne namirnice, te Vaše dijete treba uočiti da ta riječ ne počinje s dogovorenim glasom

Gdje je glas?

Nacrtajte na papiru pravokutnik i podijelite ga na tri dijela (ili vlak s 3 vagona, ili 3 kruga…).  Trebat će Vam jedna figurica ili žeton. Izgovarajte pojedine riječi u kojima se određeni glas pojavljuje na početku, u sredini, na kraju). Ovisno na kojem mjestu se glas nalazi, dijete stavlja figuricu na odgovarajuće mjesto.

Smisli riječ

Kažemo djetetu da smisli riječ koja počinje (završava) istim glasom kao i riječ koju predložimo (slično kao i igra kalodont).

Gradimo kućicu

Predložimo djetetu da od sličica „ ciglica“ izgradi kućicu, uz uvjet da se za izgradnju smiju koristiit samo riječi u kojima je prisutan zadani glas.

Pročitaj riječ

Jedan igrač slaže nekoliko kartica s slikama u nizu tako da se od prvih glasova u nizovima tih sličica može složiti nova riječ

Koliko riječi ima u rečenici?

Djeca sjede u krugu. U sredini je lopta. Pravila igre su: Odgajatelj kaže jednu rečenicu, a djeca je trebaju ponoviti. Dijete koje počinje igru uzme loptu i kaže prvu riječ rečenice. Zatim proslijedi loptu drugom djetetu koji treba reći drugu riječ i tako sve redom. Djeca zajedno broje koliko riječi ima njihova rečenica. Zatim se zadaje druga rečenica. Za početak neka rečenice koje odgajatelj zadaje djeci nemaju nenaglasnice (veznike, prijedloge, pomoćne glagole i sl.). Primjerice, rečenica: Mama Iva voli plesati valcer. Odgajatelj daje lopticu prvom djetetu, koje kaže ”mama” i proslijedi lopticu dalje drugom djetetu koji kaže ”Iva” i tako dalje. Nakon što rečenica bude gotova, zajedno na prste izbrojite koliko je rečenica imala riječi. Mama Iva voli plesati valcer ima pet riječi. Nakon nekoliko rečenica, kad vidite da su djeca shvatila zadatak i točno broje rečenice bez nenaglasnica, počnite djeci zadavati rečenice s nenaglasnicama. Npr., Lav spava, a žirafa jede.

 Glasovna slikovnica

Za ovu aktivnost potrebni su stari katalozi, papiri, ljepilo, škare, fascikl, bušilica za papir, trakica za uvezati. Potreban je fascikl u koji se mogu spremiti osmišljeni listovi ili se mogu izbušiti rupice na papirima i uvezati. Na svakom se papiru u gornjem kutu označi jedno slovo abecede (napiše ili zalijepi). Dijete izrezuje slike iz kataloga i lijepi na listove odgovarajućeg početnog glasa. Slikovnica nastaje postupno i nadograđuje se. Ovim načinom djeca imenuju i prepoznaju slova.

Rima u vreći

Papirnatu vrećicu napuniti parovima sličica u rimi a djeca naizmjence izvlače sličice iz vrećice dok ne sastave što je više moguće parova u rimi:
Prijedlozi sličica: slon- balon, vuk-ćuk, zec-perec, trava-krava, stolica-polica, kos-nos, mak-rak, muha-juha, gljiva-šljiva.

Igra s kvačicama  – glasovna analiza

Za ovu aktivnost potrebne su drvene kvačice (štipaljke) za rublje, flomaster, stari katalozi, kartice od kartona dimenzije otprilike 7x7cm, ljepilo, škare. Dijete izreže slike (povreće, voće, školski pribor, igračke) iz kataloga i nalijepi ih na kartice od kartona. Poželjno je da su to u početku sličice koje u svojem nazivu imaju tri ili četiri slova. Na kvačice napišemo slova, po mogućnosti više istih slova, npr. ona koja se često ponavljaju: a,e, i, o, u, p….ovisno o odabranim sličicama. Kartice se stave u kutiju, dijete izvlači kartice iz kutije, imenuje sliku i pokuša rastaviti riječ na slova te zakvačiti odgovarajuća slova-kvačice na karticu. Ova se aktivnost može pojednostaviti: stavlja se samo jedna kvačica – početni glas u riječi.

Čaša puna slogova

Potrebne su vam plastične čaše i loptice od papira ili nekog drugog materijala. Na svaku plastičnu čašu napišite jednu brojku; 1, 2, 3, 4. Možete nacrtati kružiće umjesto brojki. Djetetu dajte nekoliko loptica koje mogu biti izrađene od papira ili nekog drugog materijala. Pripremite popis riječi različite dužine. Pročitajte riječ djetetu, a zatim ono mora odrediti od koliko se slogova riječ sastoji. Neka dijete ubaci lopticu u odgovarajuću plastičnu čašu ovisno o broju slogova u riječi. Korisno je izgovor slogova pratiti pljeskanjem.

Dugo ili kratko

Slično kao i u prijašnjoj igri, ali malo lakša varijanta. Čitamo djetetu riječi različite dužine te ono mora odrediti da li je navedena riječ dugačka ili kratka. Kao pomoć možete razdvajati riječ na slogove te po broju slogova određivati da li je navedena riječ duga ili kratka. Preporuča se koristiti jako duge i jako kratke riječi kako bi razlika bila uočljivija.

Tajni glas

Govorite djetetu niz riječi u kojima se ponavlja jedan glas u svim riječima te dijete treba prepoznati navedeni glas. Preporuča se za početak birati riječi s navedenim riječima na početku riječi, te birati uočljivije glasove (S,Z,Š,Ž,Č,L,R) koje možemo naglasiti ili produžiti. Npr rak, radio, ruža, ronilac, rep

Tajna šifra

Igrajte se špijuna s djecom na način na komunicirate preko tajne šifre, riječi razdvajajte  na glasove, a vaše dijete treba odgonetnuti o čemu se radi.

Postoji nekoliko aplikacija koje su razvijene s ciljem lakšeg usvajanja slova, a to su:

SLOVARICA  http://www.ict-aac.hr/index.php/hr/ict-aac-razvijene-aplikacije/apple-ios-aplikacije/slovarica

GLASKALICA http://www.ict-aac.hr/index.php/hr/ict-aac-razvijene-aplikacije/android-aplikacije/glaskalica

PAMTILICA http://www.ict-aac.hr/index.php/hr/ict-aac-razvijene-aplikacije/apple-ios-aplikacije/pamtilica

https://logoped.hr/vesela-abeceda-svastarica/

Navedene igrice su preuzete iz različitih izvora na internetu te knjiga.

Pripremile: Marina Parčina

Tina Perić

Dječji vrtić Marjan posvećuju veliku važnost zaštiti osobnih podataka naših korisnika. Politika zaštite osobnih podataka uređuje način postupanja s informacijama koje Dječji vrtić Marjan obrađuju odnosno prikupljaju prilikom posjeta našoj internet stranici. Napominjemo kako se obrada prikupljenih osobnih podataka temelji na jednoj od zakonitih osnova obrade u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka. Za potpuni tekst Politike zaštite osobnih podataka i politike kolačića molimo Vas da koristite poveznicu niže:
Prihvaćam Pročitaj više
Skip to content