DV Marjan Montessori

KOŠARA S LOPTICAMA (PUNJENJE I PRAŽNJENJE)

DOB DJETETA: od 9 mj – dok pokazuje interes

OPIS PRIBORA:

Potreban materijal za košaru s lopticama jesu dvije košare s tri loptice koje dijete može obuhvatiti rukom te pladanj na kojem će stajati košare. U jednoj košari se nalaze sve tri loptice a druga je prazna.

Aktivnost provodite na način da na tepih stavite pladanj s košarama. Važno je reći da se odrasla osoba uvijek nalazi (sjedi) djetetu s desne strane a dijete je s lijeve. Tako su položene i košare na pladnju. S lijeve se nalazi puna košara a s desne prazna. Zatim uzmete jednu lopticu sfernim hvatom (s gornje strane loptice su 4 prsta a palac je malo ispod) te podignete lopticu iznad prazne košare i lagano je spustite u praznu košaru. Taj postupak ponovite sa preostale 2 loptice. Zatim vratite loptice natrag istim postupkom i ponudite djetetu da i ono pokuša. Kada je djetetov interes završio vratite pribor na svoje mjesto.

Cilj:

  • punjenje i pražnjenje košarice lopticama
  • motorička i okulomotorna koordinacija

Kada je dijete veće možete loptice staviti u vrećicu, a vrećicu u košaru pa vaditi loptice iz vrećice u košaru.

Puniti i prazniti možete na isti način i npr. tjesteninu ili grah iz košare. Postupak je isti samo su u košari tjestenina ili grah, a sadržaj iz košare prebacujete uz pomoć žlice ili velike žlice za juhu.

POSTAVLJANJE I RASPREMANJE STOLA

DOB DJETETA: od 1 godine pa nadalje

OPIS PRIBORA:

Za ovu aktivnost su vam potrebni stol (neki manji kojeg dijete može dohvatiti),  podložak sa shemom pribora za jelo, žlica, vilica, zdjela, ubrus, podbradak, pregača, stolnjak. Naravno s manjom djecom ćete na početku koristiti samo žlicu, vilicu, tanjur i čašu.

Aktivnost provodite na način da pozovete dijete i kažete mu: „Sada ću ti pokazati kako se servira stol“. Poželjno je da se stolnjak već nalazi na stolu. Zatim uzimate podložak sa shemom pribora za jelo te uzmete npr. žlicu i imenujete ju te ju stavite na mjesto gdje je ista na podlošku i nacrtana. Nastavljate postupak sve dok se svi predmeti ne nalaze na svom mjestu na podlošku. Uzmete podbradak, imenujete ga, stavite ga djetetu oko vrata i zajedno s njim sjednete za stol. Važna napomena jest da se pribor postavlja i diže sa stola jedan po jedan.

Cilj:

  • pravilno postavljanje i serviranje stola
  • socijalizacija

SLAGANJE ODJEĆE

DOB DJETETA: Od 2 godine

OPIS PRIBORA:

  • košara
  • djetetova odjeća

Aktivnost provodite na način da djetetu kažete: „Pokazat ću ti kako se slaže odjeća“. Zajedno s djetetom košaru donesete do krevetića. Kleknete uz krevetić a dijete vam je s lijeve strane. Kažete: „Sada ćemo složiti majicu“! Protresete majicu držeći je za vrh objema rukama. Majicu raširite i ravnate rukama od sredine prema vanjskim rubovima. Uzimate desnom rukom rukav jedne strane majice i njezin donji rub i preklapate. Poravnate od sredine prema gore i dolje. Na isti način slažete i drugu stranu majice. Preklapate majicu na pola odozdo prema gore. Okrenete na pravu stranu. Odložite u košaru. Zatim npr. uzmete suknju i kažete: „Sada ćemo složiti suknju“! Prvo izravnate s obje ruke. Preklopite na pola i poravnate obje ruke na sredini suknje i jednom rukom ravnate prema gore a drugom prema dolje i tako dva puta. Odlažete u košaru. Kažete npr: „Sada ćemo složiti hlače“! Otresete hlače primivši s obje ruke vrh hlača. Raširite hlače i zaglađujete: prvo gornji dio hlača od sredine prema van te nakon toga nogavicu po nogavicu od sredine prema gore i dolje i tako 2 puta ( za obje nogavice). Preklopite hlače. Poravnate od sredine orema gore i dolje. Preklopite na pola. Poravnate još jednom na isti način. Odložite u košaru. Kažete djetetu: „Hoćeš li sada ti pokušati“? Kada dijete započne aktivnost promatrate ga u tišini bez ometanja. Kada mu je interes prestao spremite stvari na svoje mjesto.

Cilj:

  • pravilno slaganje odjeće
  • briga za sebe
  • specifični pokreti ruku
  • koordinacija pokreta.

VIJAK S OBIČNOM MATICOM

DOB DJETETA: 18 mjeseci nadalje

OPIS PRIBORA:

  • veliki vijak s običnom maticom
  • pletena košarica
  • podložak

Aktivnost provodite na način da pozove dijete i kažete: „Pokazat ću ti vijak s običnom maticom“. Odete zajedno po pribor i stavite ga na stol. Sjednete s djetetom za stol. Uzmete podložak (to može biti podložak koji stavljate ispod tanjura). Odmotate na ga način da ga uzmete s obje ruke i krenete odmotavati s lijeva na desno. Kada ste ga odmotali poravnate ga od sredine s objema rukama prema lijevoj i desnoj strani. Izvadite vijak s maticom na podložak. Košaru u kojoj je stajao vijak stavite u desni gornji kut stola. Prstima lijeve ruke primite vijak. Pincetnim hvatom prstima desne ruke primite maticu i polako odvijate. Pogledate dijete. Kada ste odvrnuli vijak kažete :“Odvrnuto“. Položite vijak i maticu na stol. Zatim podignete vijak lijevom rukom a desnom rukom pincetnim hvatom primite maticu i polako zavrnete. Pogledate dijete i kažete: „Zavrnuto“. Zatim spustite vijak ponovno na stol i kažete djetetu: „ Želiš li sada ti pokušati“? Kada je interes djeteta prestao pospremite pribor na svoje mjesto.

Cilj:

  • pravilno odvrtanje/zavrtanje vijka s običnom maticom
  • rafinirani pokreti ruke
  • okulomotorna koordinacija
  • koordinacija pokreta

NIZANJE ČAŠA U VIS

Dob djeteta: od 10-12mj.

OPIS PRIBORA:

  • tri čaše od čvrstog stakla
  • košara

Aktivnost provodite na način da pozovete dijete:“ Želiš li nešto raditi?“. Uspostavite kontakt očima s djetetom. Kažete: „ Za ovu vježbu će nam trebati podložak!“ Uzmete podložak i uz pratnju djeteta ga donesete do stola. Podložak odmotate objema rukama rolajući ga od lijeve strane prema desnoj. Odmotani podložak poravnate objema rukama od sredine prema van. Kažete „ Sada ću ti pokazati nizanje čaša u visinu“. Pribor nosite s obje ruke. Košaru s čašama spuštate na podložak s desne strane. Uzimate cijeli mali toranj čaša desnom rukom, pridržavate lijevom rukom iz košare i naslaganog stavljate na lijevi kraj podloge. Skidate jednu po jednu čašu slažući ih u niz s lijeva na desno. Vraćate čaše u toranj jednu po jednu obrnutim redoslijedom. Ponudite djetetu da samo pokuša. U trenutku kada djetetov interes prestane kažete:“ Sada si gotov, idemo to pospremiti. Ja ću sada ovo vratiti na mjesto, možeš mi pomoći“. Zajedno s djetetom vraćate pribor u košaru i odnosite ga na mjesto. Zajedno s djetetom zarolate podložak objema rukama s desne strane prema lijevoj. Zajedno s djetetom vratite podložak na mjesto.

Cilj:

  • motorička koordinacija
  • usavršavanje pokreta ruke i ručnog zgloba
  • okulomotorna koordinacija

Pripremila: Montessori odgojitelj Ana Miljković

Dječji vrtić Marjan posvećuju veliku važnost zaštiti osobnih podataka naših korisnika. Politika zaštite osobnih podataka uređuje način postupanja s informacijama koje Dječji vrtić Marjan obrađuju odnosno prikupljaju prilikom posjeta našoj internet stranici. Napominjemo kako se obrada prikupljenih osobnih podataka temelji na jednoj od zakonitih osnova obrade u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka. Za potpuni tekst Politike zaštite osobnih podataka i politike kolačića molimo Vas da koristite poveznicu niže:
Prihvaćam Pročitaj više
Skip to content