U eTwinning projektu „If there are bees, there is life“ („Ako ima pčela, ima i života“) koji je trajao od 1. ožujka do 15.lipnja 2023.g. sudjelovale su odgojiteljice Gordana Goreta i Zorana Plazonić s odgojno-obrazovnom skupinom Periske iz DV Koralj. Projekt je bio usmjeren na djecu od 3 do 10 godina. U projektu je sudjelovalo 28 partnera: 10 partnera iz Turske, 7 iz Rumunjske, 5 iz Hrvatske, 2 iz Litve, 1 iz Slovačke, 1 iz Grčke, 1 iz Španjolske i 1 iz Portugala. U projektnim aktivnostima sudjelovalo je 370 djece/učenika.
Ovaj projekt smo pokrenuli kako bismo skrenuli pozornost na važnost pčela za naš svijet i podigli svijest o populaciji pčela. Ciljevi projekta su:
- Smanjiti strah od pčela temeljen na pogrešnim informacijama
- Poticati ljubav prema pčelama
- Povećati kod djece konzumaciju pčelinjih proizvoda
- Podizanje svijesti o odnosu pčela i okoliša
- Upoznati zanimanje pčelar-a/ice
- Objasniti ulogu pčela i pčelinjih proizvoda kroz likovne, umjetničke, znanstvene aktivnosti i aktivnosti u prirodi
- Informiranje i podizanje svijesti novih generacija o pčelarstvu.
Za djecu predškolske i osnovnoškolske dobi provedene su aktivnosti za podizanje svijesti o: važnosti pčela za održivost prirode, njihovom doprinosu ekosustavu te zaštiti pčela i njihovih staništa. Cilj je bio podići svijest o ulozi pčela u našem svijetu i važnosti biološke raznolikosti integracijom pčela s dramskim, umjetničkim, glazbenim, STEM aktivnostima i igrama.
Kako bi se podigla svijest o važnosti pčela u ekosustavu, pripremljene su informativne brošure koje smo podijelili tijekom obilježavanja 20.svibnja Dana pčela. Djeci smo omogućili individualni i grupni rad na projektu. Ponudili smo im projektne web aktivnosti kroz koje su uz zabavu mogla stjecati nove spoznaje. S projektnim partnerima smo odredili zajedničke ciljeve projekta i djelovali u skladu s utvrđenim planom. Naš projekt je integriran u predškolski kurikulum i dodan na našu stranicu. Kad smo započeli projekt, koristili smo se alatom answergarden web2.0 kako bismo pitali djecu koja im prva riječ pada na pamet o pčelama te smo je dodali. Djeca su crtajući svoju prvu sliku pčele, davala izjave što sve znaju o pčelama, a mi odgojitelji smo ih zapisali ispod slike pčele. Uspoređujući svoj prvi crtež pčele na početku projekta sa svojim zadnjim crtežom pčele, djeca su shvatila koliko su bogatija za nove spoznaje o pčelama. S projektnim partnerima pripremili smo 2 zajednička proizvoda, a to su obilježavanje 9. svibnja Dan eTwinninga i Pčelarski kalendar. Imali smo 2 suradnje s našim partnerima: zajednički rad na mozaiku povodom obilježavanja 22.ožujka Svjetski dan voda i slanje poštom čestitki projektnim parterima povodom proslave 20.svibnja Dana pčela. U anketnom upitniku za odgojitelje/učitelje koji smo proveli na kraju projekta, 100% naših odgojitelja/učitelja izjasnilo se da je ovaj projekt promijenio perspektivu djece/učenika o pčelama na pozitivan način, također 86,8% djece/učenika se izjasnilo da im se projekt sviđa, a 99,7% roditelja smatra da je projekt doprinio djeci.
https://app.emaze.com/mobile/@alotflzoc?tgjs=0#/30
https://online.fliphtml5.com/bjqtv/ullb/#p=1
https://www.youtube.com/watch?v=i0e7vp7LL74