Dragi roditelji, dani su sve duži a Vaši mali istraživači su neumorni u upoznavanju svijeta oko sebe i stjecanju novih iskustava. Zato Vam predlažem još 10 praktičnih i poučnih aktivnosti kojima možete primjereno poticati spoznajni, motorički i osjetilni razvoj svoje djece rane razvojne dobi.


ČAROBNA VREĆICA

U platnenu vrećicu ili kartonsku kutiju na kojoj možete probušiti rupu za uvlačenje šake ubace se poznati oblici ili igračke iz svakodnevne upotrebe : kocka, lopta, autić, malena igračka… Dijete uvuče ruku u vrećicu/kutiju i po opipu pokuša pogoditi koji predmet drži u ruci. Ukoliko se boji, uvuče ruku zajedno s Vašom dok mu igra ne postane prepoznatljiva i ugodna. U početku ubacite 2 igračke ili oblika, a kada se dijete zainteresira broj predmeta se poveća ( najviše do 5 ).

Vježba potiče pažnju, taktilnu percepciju kao i govorni razvoj.

PRONAĐI ISTO

Igra se može otežati na način da u vrećicu stavite 3 do 4 različita predmeta: kocku, lutkicu, autić ( ovisno o interesu djeteta). Djetetu pokažete predmet koji je sličan onome u vrećici, npr. kocku i tražite od djeteta da pronađe isti takav predmet, bez gledanja, po opipu. Čim nađe kocku, pokazuje mu se slijedeći predmet, dok ih sve ne prepozna opipom.

Vježba potiče pažnju, taktilnu percepciju i usvajanje pojma „ isto“.

ONOMATOPEJA ( PREPOZNAVANJE ŽIVOTINJE PO GLASANJU)

Za igru se koriste modeli ili slike poznatih domaćih životinja. Djetetu imenujete životinju i imitirate njeno glasanje uz igru s modelom ili pokazivanje slike. Igru otežate na način da Vi imitirate glasanje određene životinje, a dijete je treba imenovati ili pokazati točan model / sliku. Kada dijete nauči prepoznavati životinju po glasanju, zamijenite uloge.

Vježba potiče razvoj spoznajnog iskustva, imitaciju , simboličku igru i govorni razvoj.

SORTIRANJE

Sortiraju se svi poznati predmeti iz svakodnevne upotrebe, oblici, igračke…

U 2 do 3 kutijice sortirate kocke, kugle / loptice, autiće, štipaljke, igračke životinja, žlice, bojice. Igračke ili predmeti se mogu sortirati po veličini ( velike ,male); po boji (2 do 3 boje); po obliku ( predmeti okruglih, kockastih, trokutastih oblika). Možete sortirati sličice prometnih sredstava ( što leti, vozi, plovi), životinja,hrane, pića, odjeće.

Igra postaje zanimljivija ako zajedno s djetetom tražite po kući predmete odgovarajućih oblika.

Vježba potiče razvoj spoznajnog iskustva, predmatematičke vještine ( osjećaj za dubinu, veličinu, boju), vizualnu i taktilnu percepciju kao i interes za predmete i pojave koje nas okružuju.

SPAJANJE SLIČICA IZ 2 DO 4 DIJELA

Možete izrezati sličice zanimljivih predmeta ili životinja, zalijepiti ih na karton i izrezati na 2 dijela. Dijete spaja odgovarajuće sličice, a kada mu igra postane zanimljiva, broj dijelova se poveća ( prve puzzle).

Vježba potiče razvoj vizualne percepcije, okulomotorne koordinacije kao i govorni razvoj.

MEMORY

Ukoliko nemate originalne memory sličice, sa interneta isprintate parove istih slika ili ih nacrtate pa zalijepite na karton. Za početak koristite 3 do 4 para slika, dok dijete ne pokaže interes za igru i razumijevanje pravila . Nakon toga broj parova se može povećavati, ovisno o duljini djetetove pažnje i njegovih interesa.

Vježba potiče radnu memoriju, pamćenje, intenzitet, duljinu i opseg pažnje.

LIJEPLJENJE GEOMETRIJSKIH OBLIKA NA PREDLOŠKE PO MODELU

Od kolaž papira izrežete oblike različitih boja i veličina pa ih s djetetom lijepite na nacrtani model na papiru ( kuća, stablo, vlakić, brod).

Vježba potiče razvoj vizualne percepcije, vizuomotorne konstrukcije, finu motoriku, manipulaciju različitim materijalima.

PRONAĐI SKRIVENI PREDMET

Mobitel ili zvučnu igračku skrijete ispod jastuka, u ormar ili na neko drugo mjesto u kući, a dijete ga treba pronaći po zvuku. Možete se i Vi skriti da Vas dijete ne vidi, a onda ga tihim dozivanjem potaknuti da Vas traži. Dakako, uloge se mogu mijenjati.

Vježba potiče slušnu percepciju, prepoznavanje lokalizacije zvuka kao i pažnju.

PREPOZNAJ ŠTO TI JE U USTIMA

Za igru se koristi samo hrana koju dijete voli. Predložite mu da zatvori oči, a otvori usta. U usta mu stavite komadić hrane, a djetetov zadatak je da pogodi i imenuje što mu je u ustima.

Uloge se mogu i zamijeniti.

Vježba potiče osjet okusa, pažnju i govorni razvoj.

NIZANJE

Možete izrezati komadiće kolaž papira ( krugove, kvadratiće) u različitim bojama, a dijete ih lijepi u niz ( niz žutih, crvenih, plavih krugova kao lančići, vlakići, cvjetovi…)
Igra se oteža na način da dijete lijepi oblike izmjenično po boji ( crveni, žuti, crveni, žuti krug ili kvadrat).
Osim lijepljenja, oblici se mogu naizmjenično nizati i na konop ili gumenu traku.
Vježba potiče razvoj fine motorike i okulomotorne koordinacije, vizualnu percepciju i vizuomotorni slijed ( od 2 boje ili oblika).

Pripremila

Ines Čukelj,

edukacijski rehabilitator

Dječji vrtić Marjan posvećuju veliku važnost zaštiti osobnih podataka naših korisnika. Politika zaštite osobnih podataka uređuje način postupanja s informacijama koje Dječji vrtić Marjan obrađuju odnosno prikupljaju prilikom posjeta našoj internet stranici. Napominjemo kako se obrada prikupljenih osobnih podataka temelji na jednoj od zakonitih osnova obrade u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka. Za potpuni tekst Politike zaštite osobnih podataka i politike kolačića molimo Vas da koristite poveznicu niže:
Prihvaćam Pročitaj više
Skip to content