Izrada glazbenih instrumenata
(za starije jasličare, ukoliko izrađuju zajedno s Vama)
- ova ritamska glazbala poslužiti će Vam za mnogo aktivnosti s glazbom
- materijali: plastične boce (može i nešto drugo), razne sjemenke ili žitarice (riža, tjestenina), plastične kutije (npr. od jagoda), velike žute gumice
- izrada: u plastične boce zajedno sa svojim djetetom ubacite 1/3 sadržaja, a na plastičnu kutiju provucite gumicu
- tijek aktivnosti: iskoristite izrađene instrumente za istraživanje zvuka i ritma kod djeteta; možete mu sa svojom šuškalicom i ”žičanim” instrumentom zadati određeni ritam kojeg dijete treba ponoviti.
Tik- tok – Sinkopirani sat
- aktivnost utječe na razvoj glazbene pismenosti
- materijali: lagane marame il krpe, mobitel ili nekakvo računalo na kojem ćete pustiti skladbu ”The Syncopated clock, Leroy Anderson”
- tijek aktivnosti: u skladbi se jasno čuje kucanje sata kojeg ćete imitirati pomoću svog usnog aparata (dijete ne mora nužno ponoviti za Vama, ako ne može), dok ćete na promjenu u glazbi već u 17. sekundi baciti maramu u zrak da pada; maramu opet podižete i ponavljate isto kad dođe promjena u melodiji; druga verzija bi bila imitacija zvuka sata s koračanjem na ritam naprijed, a pri istoj promjeni u melodiji bi promijenili smjer s naglim okretom.
Sviranje na šarenim klavijaturama
(za djecu od navršene dvije i pol godine)
- aktivnost za razvoj sluha i prepoznavanje boja
- materijali: selotejp, ljepilo za papir, papir u boji, klavijature, bijeli papir
- tijek aktivnosti: izrežite male pravokutnike u razne boje u više primjeraka; jedne zalijepite na tipke (proizvoljno ili ako imate neko osnovno znanje u sviranju zalijepite na tipke: c, d, e, f, g); zatim zalijepite šarene papiriće na bijeli list proizvoljno; dijete prati boje na papiru i pritisne tipku na klavijaturi s istom bojom koja slijedi.
PLEŠIMO I PJEVAJMO „RAM SAM SAM“
“Ram sam sam” je tradicionalna marokanska pjesma prepoznatljive melodije i lako pamtljivih plesnih pokreta. Djeca se izvrsno zabavljaju plešući na nju, na početku je ritam lagan te sporo izvodimo pokrete, a kako pjesma dalje ide ritam se ubrzava te pokrete moramo izvoditi sve brže. Pogledajte priloženi video te zaplešite zajedno s djetetom!
ŠUŠKALICE – GLAZBENI MEMORY
Materijal potreban za izvedbu aktivnosti: male plastične bočice od jogurta ili kutijice od cedevite (bitno je da nisu prozirne), riža, tjestenina, sitni novac, šećer…, brzo ljepilo
Bočice očistite od etiketa i napunite materijalima koji proizvode različite zvukove. Po dvije bočice punite istim materijalom te čepove dobro zalijepite na bocu kako ih djeca ne bi uspjela otvoriti te progutati sitni materijal. Najbolje bi bilo da su sve bočice jednakog izgleda tako da se djeca mogu fokusirati samo na zvuk kojeg ovako napravljene šuškalice proizvode. Zadatak je da djeca osluškujući pronađu dvije bočice koje proizvode jednaki zvuk. Mlada djeca će šuškalicama samo manipulirati i uživati u pravljenju buke te od njih nemojte ni očekivati da ih sparuju, ali starijoj djeci će ovo biti odličan izazov!
IMPROVIZIRANI BUBNJEVI
Materijal potreban za izvedbu aktivnosti: metalno posuđe (kuhinjske posude, zdjele..) i drvene kuhače
Poredajte po podu posuđe različitih veličina i dajte djeci drvene kuhače te ih pustite da stvaraju vlastitu glazbu. Djeca mlađe predškolske dobi jako uživaju u „bučnim“ aktivnostima, u fazi su istraživanja predmeta te im na njihov razvoj pozitivno djelujemo kada im ponudimo ovakve vrste igara. U pozadini im možete i pustiti glazbu uz koju mogu svirati. Sigurna sam da ćete se dobro zabaviti!
PJESMICA UZ POKRETE PRSTIJU „GDJE JE PALAC“
GDJE JE PALAC?
(na melodiju od pjesmice “Bratec Martin”)
Gdje je palac, gdje je palac? (obje ruke iza leđa)
Ovdje sam. Ovdje sam. (najprije jedan palac ispred, onda drugi, počinju razgovarati)
Dobro jutro, kako si? Dobro jutro, dobro sam. (dodirujemo palac jedne ruke o palac druge ruke)
Ode on, a ode i ona. (prvo jedna ruka opet iza leđa, pa druga)
Gdje je kažiprst …
Gdje je srednji prst …
Gdje je prstenjak …
Gdje je mali prst …
Gdje su prsti, gdje su prsti?
Evo nas, evo i nas.
Dobro jutro, kako ste? Dobro jutro, dobro smo.
Odu oni, a odu i oni.
Djeca jasličke dobi jako vole pjesmice s pokretima, a na ovaj način razvijaju slušne sposobnosti, bogate svoj riječnik te razvijaju i finu motoriku šake.
IZVORI: