KOŠARA S BLAGOM
DOB DJETETA: od 6 mjeseci dok dijete pokazuje interes
OPIS PRIBORA:
Košara može sadržavati predmete: kuhača, traka za kosu, stolnjak ili tabletić, štipaljka, špaga, čipka, pluto… Bitno je da nisu igračke i plastični predmeti.
Aktivnost izvodite na način da košaru uzmete s police, sjednete na pod zajedno s djetetom te mu dopuštate da spontano vadi predmete iz košare i istražuje ih. Pri tome ne stimulirate dijete niti ga hvalite. Zapravo Vaša uloga je da pružite emocionalnu sigurnost djetetu dok istražuje svijet. Bitno je da ne govorite, nego da pustite dijete da mu pažnju okupiraju ponuđeni predmeti. Kada vidite da je djetetov interes završio kažete djetetu:“ Sada ćemo ove predmete pospremiti“. Ukoliko je dijete sposobno pomaže vam spremiti predmete u košaru te ju vraćate na svoje mjesto.
Cilj ove aktivnosti jest stjecanje djetetova iskustva putem osjetila.
KUTIJA S NAVOJEM
DOB DJETETA: od 24 mjeseca
OPIS PRIBORA:
- Kutija na navoj (od kreme)koja mora odgovarati proporciji dječje ruke
- Podložak (u kutiji može biti neki predmet)
- Košara
Aktivnost provodite na način da djetetu priđete i kažete: „Želiš li da ti pokažem kako se otvara kutija na navoj“. Ako dijete pristane odlazite zajedno s njim do pribora za rad. Uzimate položak i stavite ga na stol a zatim i pribor. Sjedate s desne strane djeteta i raširite položak. Zatim izvadite kutiju iz košare, a košaru stavite sa strane. Lijevom rukom držite kutiju a desnom rukom sfernim hvatom otvorite kutiju na navoj, pogledate dijete i kažete: „Otvoreno“. Kutiju zatvorite na isti način na koji ste ju otvorili i kažete: „Zatvoreno“. Zatim pitate dijete želi li ono pokušati. Kada je djetetov interes gotov pomognete mu da spremi pribor na svoje mjesto.
Cilj ove aktivnosti jest:
- Otvaranje i zatvaranje kutije
- Okulomotorna koordinacija
- Motorička koordinacija
LOKOT
DOB DJETETA: 2 godine nadalje
OPIS PRIBORA:
- Veliki lokot
- Košara u kojoj stoji lokot (ili posuda)
- Podložak
- Ključ vezan vezicom za lokot
Aktivnost provodite na način da dijete pozovete i kažete mu: „Želiš li da ti pokažem kako se otključava i zaključava lokot“? Ako dijete pristane odete zajedno do mjesta gdje se nalazi pribor te zatim sjedate za stol. Prvo otvorite podložak, a zatim izvadite lokot iz košare i stavite ju sa strane. Lijevom rukom podignete lokot na sredinu podloška. Pogledate dijete te desnom rukom pokažete rupicu na lokotu a zatim i ključ. Približite ključ prema otvoru lokota (blago ga ukosite da dijete vidi gdje će ključ ući) te utisnete ključ u lokot. Pogledate dijete. U smjeru kazaljke na satu okrenete ključ te se začuje zvuk koji označava da je lokot otključan. Zatim ponovno pogledate dijete. Okrenete vrh lokota i gledajući u dijete kažete : „Otključano“. Podignete lokot lijevom rukom a desnom zatvorite luk i spustite lokot ispred djeteta. Lijevom rukom pridržite lokot. Potom desnom rukom u obrnutom smjeru od kazaljke na satu vrati vrh lokota prema rupici i utisnete ga u nju. Pogledate u dijete i kažete : „Zatvoreno“. Zatim ponudite djetetu da ono pokuša a kada je gotovo pospremite pribor na svoje mjesto.
Cilj ove aktivnosti jest:
- Pravilno otvaranje i zatvaranje lokota
- Motorička koordinacija
- Okulomotorna koordinacija
- Koordinacija ruka-ruka
Pripremila: Montessori odgojitelj Ana Miljković