1. MAŠTA I IGRA
Mašta zauzima značajno mjesto u vrtićkoj dobi, gdje je karakteristična aktivna mašta u dječijim igrama. Maštanjem dijete potiče mišljenje i stvara virtualne predodžbe.
Primjer pokretne igre kada je priča u funkciji igre
Izaberite priču koju imate kod kuće te čitajući priču dijete se uživi u sadržaj priče i imitiranjem pokretom i zvukom oponaša likove iz priče (životinje, njihov način glasanja… ), predmete ( televiziju,stolicu, zvukove strojeva… ), izmišljena bića (likove iz omiljenih crtića…).
2.VJEŽBE ZA STOPALA
U vrijeme kada smo kod kuće i kada se ne krećemo dovoljno prijeko je potrebno vježbanje stopala te hodanje na različite načine i uz pomoć različitih rekvizita. Dječija stopala su podložna raznim deformitetima te je jako bitna svjesnost vježbanja, jačanja te ispravljanja deformiteta stopala .
U poveznici su na zanimljiv način prikazane vježbe za jačanje dječijih stopala.
Nakon odrađenih vježbi predlažemo zanimljivu igru.
Skupljanje predmeta po tlu
Materijal:
- tvrđe i mekše igračke i predmeti
- sitnije i veće igračke i predmeti
- čarape, različite tkanine
- košara ili veća posuda
Opis aktivnosti:
Pripremljene različite igračke i predmete raširiti po tlu. Zadatak djeteta je skupljati predmete pomoću prstiju bosog stopala i spremanje u košaru ili veću posudu.
3.PLESNO RITMIČKE STRUKTURE
Ples je kao oblik izražavanja prirodan čovjeku u svakoj životnoj dobi a posebno u dječijoj. Ples je usko povezan s kineziologijom te je jedan od najvažnijih aspekata za razvijanje osjeta za pokret. Taj razvoj se odvija vježbanjem i kretanjem uz glazbu. Ples se temelji na prirodnim oblicima kretanja te pozitivno utječe na razvoj audio vizualne percepcije, sluha, povezuje konkretno i apstraktno razmišljanje, dijete postaje strpljivo, samopouzdano i raste mu ljubav prema glazbi te se razvija pravilno držanje tijela.
Pustite djetetu video s poveznice i neka pokuša oponašati pokrete i pratiti zadani ritam.
Pripremile:
Ivana Listeš i Ivana Lukšić, kineziolozi